Навколо відправки артистів на Євробачення при Аласанії сталося два великі скандали з ідеологічної складової.
10: 43

Зураб Аласанія: що відомо про головного ідеолога Суспільного телебачення?

Які скандали пов'язані з главою правління НГТУ

Зураб Аласанія
елемент дизайну Клименко Тайм 14 хвилин на читання: 13

Біографія

Зураб Григорович Аласанія народився в 1965 р в Сухумі. У 1982 р він закінчив Харківський інженерно-будівельний інститут за фахом «промислово-цивільне будівництво». Служив у ракетних військах Червонопрапорного Закавказького військового округу. Трудову діяльність починав у 1989 р з посади робітника в Харківському метрополітені, дослужився до майстра дільниці, після працював інженером в НДІ «Гіпрозаводтранс». Після розвалу СРСР займався образотворчим мистецтвом, періодично жив за кордоном: в Греції, на о. Крит. Служив у Французькому іноземному легіоні, але контракт не закінчив.

З 1996 р почав співпрацювати зі ЗМІ, випускав авторські програми. У 2000 р став засновником агентства «МедіаПорт» і тижневика «MediaPost». З 2005 по 2010 рр. працював директором Харківської обласної державної ТРК.

У 2013 році став одним з журналістів Hromadske.tv - каналу, що фінансується фондом Джорджа Сороса «Відродження», посольствами США і Голландії. 25 березня 2014 був призначений директором Національної телекомпанії України (НТКУ), подав у відставку 1 листопада 2016 р

У 2017-му, після реорганізації, обраний Головою Національної громадської телерадіокомпанії України (НГТУ, укр. - Національна суспільна телерадіокомпанія України, НСТУ).

Зв'язки з Аваковим

І Аласанія, і нинішній міністр МВС Арсен Аваков починали свою кар'єру в Харкові, і ходять чутки про їхню дружбу, яка триває і досі. Якщо це так, цим можна пояснити призначення Аласанії на посаду глави НТКУ - як політичної фігури, а не професійного управлінця.

Сам Аласанія з цього приводу заявляв, що єдине, що пов'язує його з Аваковим - харківське коріння.

Аласанія і НТКУ

Після призначення Аласанії фінансовий стан телеканалу почав погіршуватися через скорочення фінансування державою і нераціонального витрачання коштів, співробітників вперше в історії каналу почали відправляти в неоплачувані відпустки, що призвело до того, що журналісти почали звільнятися. З 2016-му р багато працівників телеканалу отримували по 1700 грн. / Міс., При цьому рядовим працівникам не виплачували премії, а начальству їх видавали по необґрунтованих причин, був присутній сильний розрив в доходах.

При ньому в 2014 р телекомпанія замовляла дослідження телевізійної аудиторії «Першого національного» за завищеною вартістю - 1,77 млн ​​грн. Паралельно з цим не проводилося оновлення технічної бази телеканалу, що не закуповувався контент, закривалися програми власного виробництва, що поступово призвело до значного зниження рейтингів при майже 100% -ве покриття в Україні.

Зураб Аласанія: що відомо про головне ідеолога Суспільного телебачення? фото 1

При цьому в 2014-2016 рр. телеканал отримував грантову допомогу від благодійного фонду «Підтримки створення і розвитку суспільного телебачення і радіомовлення в Україні» в загальному розмірі понад 1,5 млрд дол. Фонд фінансується Радою Європи, ВВС Media Action, Інтерньюз Нетворк / США, Deutsche Welle Akademie, Фондом Розвитку ЗМІ / Посольство США, ЮНІСЕФ та ін. західними організаціями. Гроші були в основному витрачені на технічне оснащення і виробництво контенту, однак, як виявилося, і цього було недостатньо.

Зураб Аласанія: що відомо про головне ідеолога Суспільного телебачення? фото 2

Зураб Аласанія: що відомо про головне ідеолога Суспільного телебачення? фото 3

На телеканалі у Аласанії був конфлікт з Савіком Шустером, який згодом в 2014 р пішов з УТ-1 - це призвело до значного зниження загальних рейтингів. За словами Аласанії, програма «Шустер live» не відповідала стандартам телеканалу. Конфліктував зі Світланою Колядою, колишнім головним редактором інформаційного мовлення, згодом також пішла, через розміщення ним в ефірі УТ-1 політичної джинси.

В рамках фінансової економії Україна в 2015 р вперше в історії країни відмовилася від участі в Євробаченні.

За підсумками такої діяльності керівництва первинна профспілкова організація НТКУ звернулася в ГПУ з вимогою розслідувати можливий факт саботажу в діях Аласанії.

Зураб Аласанія: що відомо про головне ідеолога Суспільного телебачення? фото 4

2 листопада 2016 р Аласанія сам подав у відставку, озвучивши наступні причини: скорочення бюджету НТКУ шляхом включення в нього бюджету на Євробачення і небажання влади нести відповідальність за витрачання коштів на Євробачення.

З чуток, звільнення Аласанії також могло бути спровоковане тиском влади і небажанням Аласанії закрити на телеканалі програму «Схеми», в якій часто з'являлися ролики проти чинного тоді президента Петра Порошенка.

Аласанія і НГТУ

У НГТУ призначали друзів Аласанії - наприклад, за проміжними підсумками аудиту, програмний директор НГТУ Дарина Юровская і давня подруга Аласанії не відповідала вимогам вакансії, оскільки не мала вищої освіти.

У 2018 році відбувся скандал, пов'язаний з відмовою телеканалу «UA: Перший» транслюватиме хресний хід УПЦ КП нібито через його політичну складову і можливого піару брав участь в ньому Порошенко в разі проведення трансляції.

НГТУ також виявилися в скрутному економічному становищі. 24 вересня 2018 року в НГТУ заявили, що через брак бюджетного фінансування починають антикризові заходи, серед яких: відпустки за свій рахунок, урізання премій і т.п. - через майже дворазового скорочення фінансування НГТУ державою (до 777 млн ​​грн.) Через складну економічну ситуацію в країні. Телеканалу не вистачало близько 220 млн грн. до кінця року. А на наступний день аналогове мовлення UA: Пeршій було відключено за борги.

Зураб Аласанія: що відомо про головне ідеолога Суспільного телебачення? фото 5

У підсумку в прайм-тайм на каналі почали транслювати китайські фільми.

Ситуація вилилася в конфлікт між Аласанієй і п'ятим президентом, а також в спробу звільнити Аласанію з посади перед президентськими виборами 2019 року з метою перерозподілу контролю за ЗМІ. Офіційними причинами звільнення стали: «UA: Перший" не висвітлив Хресний хід 2018 року, засідання Генасамблеї ООН 2018 року, а також те, що телеканал під впливом Аласанії «деполітизувати новини».

Зураб Аласанія: що відомо про головне ідеолога Суспільного телебачення? фото 6

З чуток, на посаді він залишився і залишається до сих пір саме завдяки підтримці Авакова.

«Цікавий» заступник

Першим заступником Аласанії був призначений Олександр Лієв, колишній міністр туризму Криму. За інформацією в ЗМІ, на нього відкрито шість кримінальних справ:

-призначення в НГТУ працівників ТОВ «Зручна», директором якого може бути дружина Лієва;

-призначення в НГТУ родичів Лієва;

-справа щодо співпраці з благодійним фондом «Підтримки створення і розвитку суспільного телебачення і радіомовлення в Україні», яка не звітувала про витрачені спонсорських коштах перед засновниками;

-Придбання НГТУ уживаної техніки за вартістю нової;

-Відмова Лієвим від аудиту НСТУ в 2018 р компанією Ernst & Young - керівництво НГТУ просто не надало аудиторам необхідний набір документів, через що неможливо було дати висновок за підсумками аудиту та засоби на нього виявилися витраченими даремно;

-здача в оренду нерухомості НГТУ проектам, не пов'язаним з телебаченням.

«Шавки, бл *!»

3 липня 2020 р журналістка телекомпанії «Ера-медіа» попросила Аласанію прокоментувати причину закриття програми «Доброго ранку, Країно!» в зв'язку з закінченням договору про розміщення в ефірі з 11 липня 2020 р на що той у відповідь нецензурно обізвав журналістку. Після цього журналісти хотіли підняти питання доцільності заняття ним посади, однак тема розвитку не отримала.

НГТУ і ідеологічна складова

Навколо відправки артистів на Євробачення при Аласанії сталося два великі скандали з ідеологічної складової.

Євробачення-2019 і MARUV

У 2019 р співачка Анна Корсун (сценічне ім'я - MARUV) отримала перемогу в національному відборі в результаті чесного конкурсу і максимальний бал від глядачів. Під час проведення конкурсу стоїть на сцені виконавцям задавали питання «чий Крим?», «Росія - агресор?» з метою визначити їх ідеологію.

Після з'явилася інформація про те, що у виконавиці були заплановані концерти в Росії. Між MARUV і керівництвом НГТУ пройшла семигодинна зустріч, внаслідок якої виконавицю усунули. Їй запропонували контракт, в рамках якого, крім заборони концертів в Росії, була заборонена імпровізація на сцені без затвердження НГТУ під загрозою мільйонних штрафів, заборона на спілкування з журналістами без узгодження з НГТУ і ін. Фактично це можна розглядати як тиск з метою змусити відмовитися від конкурсу.

Згідно з позицією НГТУ, «на час конкурсу виконавець стає культурним Амбасадор України і доносить не тільки власну музику, але також стає виразником думки українського суспільства в світі», і в цьому питанні вони зі співачкою консенсусу не знайшли. Згідно з позицією MARUV, від підписання договору вона відмовилася через кабальні умови.

Скандал навколо дитячого Євробачення-2020

17 серпня 2020 року в НГТУ відмовили Максиму Ткачуку, 12-річному хлопчику-сироті з Волині, в нацвідборі на дитяче «Євробачення», видаливши його ролик, який набрав найбільшу підтримку серед всіх інших учасників, з ютуб-каналу.

За поширюваної інформації, саме Аласанія дав вказівку анулювати заявку на участь Максима Ткачука. А за словами Аласанії, конкурсант брав участь в конкурсі в Лондоні, організатором якого нібито було «Росспівробітництво», яке насправді виявилося лише партнером конкурсу, організованого міжнародною академією музики «Музика нова», офіс якої знаходиться в Лондоні і яка працює в Великобританії з 2001 року.

Тобто, НГТУ звинуватили конкурсанта в порушенні, якого той не скоював, але негативне рішення по ньому вже було прийнято - найбільш ймовірно, через те, що на конкурсі в Великобританії він виконував російську пісню «Смуглянка». Таким чином, хлопчик був відсторонений з політичних мотивів.

Додайте Klymenko Time в список ваших джерел